BluePink BluePink
XHost
Oferim servicii de instalare, configurare si monitorizare servere linux (router, firewall, dns, web, email, baze de date, aplicatii, server de backup, domain controller, share de retea) de la 50 eur / instalare. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.

4. Tabele - Protic

Go to content

Main menu

4. Tabele

Despre tabele
Un tabel este o colecţie de date despre un anumit subiect, cum ar fi produse sau furnizori. Utilizarea unui tabel separat pentru fiecare subiect presupune memorarea o singură dată a datelor respective. Rezultatul constă în obţinerea unei baze de date mai eficiente şi mai puţine erori pentru datele de intrare.
Modul de organizare a datelor în tabele
Tabelele organizează datele în coloane (numite câmpuri) şi rânduri (numite înregistrări).
De exemplu, fiecare câmp dintr-un tabel Produse conţine acelaşi tip de informaţii pentru fiecare produs, cum ar fi numele produsului. Fiecare înregistrare din acel tabel conţine toate informaţiile despre un produs, cum ar fi numele produsului, numărul de ID al furnizorului, unităţi în stoc, şi altele.

Deschiderea unui tabel

În fereastra Bază de date, sub Obiecte, faceţi clic pe Tabele.
Faceţi clic pe tabelul care doriţi să se deschidă.
Variante disponibile: Pentru a deschide tabelul în modul Vizualizare Proiect, se face clic pe butonul Proiect de pe bara de instrumente a ferestrei Bază de date.
Pentru a deschide tabelul în modul Vizualizare Foaie de date, se face clic pe Deschidere de pe bara de instrumente a ferestrei Bază de date sau dublu clic.

Crearea unui tabel
 • Aplicaţia Microsoft Access pune la dispoziţia utilizatorului 3 modalităţi de creare a tabelelor:
Creare tabel in modul Vizualizare proiect
Creare tabel utilizând Expertul
Creare tabel prin introducere de date


Crearea tabelului utilizând expertul
 • Această metodă permite selectarea câmpurilor tabelului care urmează să fie creat dintr-un mare număr de tabele predefinite.
 • Pentru crearea unui tabel folosind această metodă se va alege în fereastra Tabel a bazei de date opţiunea “Creare tabel utilizând Expertul”. Se va deschide un asistent (Expertul) care vă va ajuta pe parcursul creării tabelului.
Pasul 1.
- La primul pas se va alege între opţiunile Business sau Personal ;
- Din lista Sample Tables se va alege tipul de tabel pe care doriţi să îl creaţi;
- Din lista Sample Fields se vor selecta doar câmpurile pe care le doriţi în tabelul pe care îl creaţi; câmpurile selectate de voi folosind bu tonul > vor apărea în lista  Fields in my new table;
- Se apasă butonul Next.

Pasul 2.
- În fereastra următoare se poate introduce numele pe care îl doriţi pentru tabel şi se va selecta opţiunea Yes, set a primary key for me(da, s
tabileşte o cheie primară pentru mine);
- Se apasă butonul Next.

Pasul 3.
În fereastra următoare se va alege opţiunea Enter data directly into the table (introducerea de date direct în tabel) şi se apasă butonul Finish.

Crearea tabelului prin introducerea de date
Metoda permite crearea tabelului direct prin introducerea datelor ca într-o foaie de calcul. În momentul salvării programul Access va analiza datele introduse şi va determina automat tipul şi formatarea diferitelor câmpuri ale tabelului.

Crearea tabelului în modul Vizualizare Proiect
Este cea mai utilizată metodă de creare a unui tabel deoarece utilizatorul poate să îşi stabilească numele şi tipul coloanelor. Pentru crearea unui tabel folosind această metodă se va alege în fereastra Tabel a bazei de date opţiunea “tabel în modul Vizualizare proiect”.
În modul Design se va deschide un tabel gol, conţinând coloanele Nume câmp, Tip de date şi Descriere.
În coloana Nume câmp se va tasta un nume pentru prima coloană, în coloana Tip de date se va selecta din lista afişată tipul dorit pentru coloana respectivă. Completarea coloanei Description este opţională. Se repetă operaţia cu toate câmpurile ce trebuiesc create în tabel.
Se selectează coloana care va deveni cheie primară a tabelului şi se apasă butonul Primary Key.
Se închide tabelul şi se salvează cu numele dorit.

Back to content | Back to main menu